Monday, December 31, 2012

What Actually Happened in 2012 ??


January – March : still studying in Asasi Sains UiTM Puncak Alam.. Berjaya menamatkan Program Asasi UiTM di Puncak Alam dengan jayanya pada 26 Mac 2012.. 

All my sweet memories in PALAM.. PALAMIANS ARE AWESOME !!! 

April – June : stay at home and become suri rumah sepenuh masa.. Spend a lot of my time with sleeping, eating, cooking, baking and swimming.. During this time, I become a real K-Drama Lover.. Siang dan malam asyik tengok cita Korea jer sampai my mom bising.. Rasanya dalam 20 drama Korea jugak lah yang berjaya aku khatam.. Hebat kan ??? orang khatam AL – QURAN tapi aku boleh dok pi khatam cerita KOREA.. Teruk betoi..  ^_^

June : Merupakan bulan yang amat menyedihkan for my family.. Ianya merupakan hari pemergian my Atok, Haji Youb Bahari.. Semoga rohnya ditempatkan di tempat orang-orang yang beriman..  

July – August : Ramadhan & Hari Raya Time.. My 2012 Ramadhan is awesome as always.. I spend a lot of time eating various type of marvelous foods during breaking fast.. Masa Hari Raya, jangan cakap lah.. Makan macam orang yang dah tak akan jumpa makanan dah esok.. ish3.. Such a horrible girl right ?? who cares.. it’s my body though.. Disebabkan perangai aku yang pelahap sepanjang cuti ni lah aku berjaya menambahkan berat aku sebanyak 5kg.. AWESOME right ?? Within 6 months I successfully gain 5kg of weight.. Now, I become GEMOK MOK MOK.. ><

September : Fly to Sabah !! On 2 September 2012, aku mendaftarkan diri di UMS.. Masa mula jejak kan kaki di UMS, aku rasa best sangat sebab dapat study kat oversea..haha.. Masa tu excited habis lah.. Tapi, sangat sedih sebab terpaksa berpisah dengan family.. Aku dah lah tak pernah dok asrama dan berjauhan dari family.. Masa kat PALAM, barulah aku belajar hidup berjauhan dari family tapi sekarang ni lagi jauh.. Sabah tu beb.. Kena naik belon baru sampai..

September – November : My journey as a Medical Student starts here !! Masa ni lah aku baru kenal sapa kawan dan sapa lawan.. Di sini jugak mengajar aku untuk menjadi seorang gadis yang lebih berani.. Semuanya kena lakukan sendiri.. Dah tak da dah orang nak suapkan ilmu macam masa sekolah & asasi dulu.. dekat sini semuanya self study.. In here also I found a lot of awesome FRIENDS and I have found my new and truly best friend, HANI JAMIL..

November - December: Too many painful things had happened.. A big war ! Kutuk-mengutuk ! Caci-mencaci ! Kata-mengata ! Awkward Moment ! Everything was too much..  Tapi ALHAMDULILAH semuanya dapat diselesaikan dengan tenang tanpa sebarang pertumpahan darah.. Bak kata one of my friend, “semuanya adalah salah faham.. MISUNDERSTANDING ! “ sekarang ni keadaan sudah kembali aman dan everything was fine and AWESOME..

Sepanjang berada di UMS.. Everyone in here AMAZING !!

Finally, aku nak ucapkan SELAMAT TAHUN BARU !!!
Semoga tahun 2013 lebih bermakna dari tahun 2012..
Jadikan apa yang telah berlaku sepanjang tahun 2012 ni sebagai kenangan yang terindah.. 

p/s : Azam tahun baru untuk tahun 2013 cuma satu.. Nak jadi seorang manusia yang berguna buat masyarakat dan hamba Allah yang beriman.. ;)

5 comments:

Unknown said...

amin utk azam tahun 2013 tu..
selamat tahun baru :)

Intan Shera said...

selamat tahun baru darling ! :)

Izzati Yaacub said...

Didiey : yer.. Selamat tahun baru..terima kasih..

Intan shera : selamat tahun baru to u too darling.. ;)

XX said...

SELAMAT TAHUN 2013!! tergaru sbb ada gmbar aku.hakhak.

stay cantik,
stay rajin,
stay baik,
stay healthy..

Izzati Yaacob.
semoga dapat jadi doktor yg cantik dan bergaya.hehe

aja-aja fighting!

Izzati Yaacub said...

hahahaha..mstilah ada gmbar ko athe..
ko kn bff aku msa kat PALAM..
u too darling..
semoga dpt jd forensic yg hndal.. :)